Appen: Sneak

21.02.2019

Appen handlar om att barnen leker kurragömma med monstrens i appen. En röst räknar ned och barnen ska då i verkligheten springa och gömma sig. Sedan kommer ett monster fram på skärmen. Det gäller då för barnen att smyga fram till skärmen för att lyckas trycka på den så monstret fångas. När barnen lyckas trycka på skärmen så monstret fångas tas ett foto av dem. Om de låter för mycket eller rör sig för fort så springer monstret iväg.


Spelet är ett interaktivt spel mellan det digitala och det analoga. Man kan ställa in svårighetsgrad samt känslighet i spelet. Barnen tycker att det är en rolig app då de får interagera med monstrens. Barnen tycker det är spännande och att det verkligen är en samarbetsövning. För att visualisera det ännu större brukar jag projicera bilden från lärplattan upp på en vägg med hjälp av projektor. När barnen trycker på väggen trycker jag som vuxen samtidigt på lärplattan. I det hela ger appen ett samarbete mellan barnen, motorisk övning och kroppsuppfattning (matematik).

© 2019 Digitalisering i förskolan; Malin Lundberg.. Alla rättigheter reserverade.
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång